Retourproces
Retouraanvraag:
Wil je iets retourneren bij EMC? Dat kan!
EMC streeft naar een vlekkeloos retourproces dat jou tevredenheid waarborgt en ervoor zorgt dat eventuele ongemakken soepel worden opgelost.
Valt jouw bestelling onder garantie? Log dan in op je account via Mijn Account -> Retouren en dien een aanvraag in voor een nieuwe Return Material Authorisation (RMA). Ons RMA team zal vervolgens beoordelen of het onder garantie valt.
Als je pakketje beschadigd is of je pakketje geopend is, dan raden wij je aan om foto’s te nemen van het pakketje en de beschadigde producten. Wij zullen dit vervolgens overleggen met de transporteur. Dit wordt alleen vergoed als er gelijk op de dag van levering een melding is gemaakt via de mail.
Bij retour aanvragen moet je rekening houden met de onderstaande punten:
Punt 1: Bepaal onder welke regeling je retour valt
Producten terugsturen onder garantie
Onder onze garantie vallen:
- Fabrieks fouten (DOA, Dead on Arrival)
- Verkeerde product ontvangen
- Overbodige producten:
overbodige producten mogen binnen 30 dagen worden geretourneerd zonder reden. De kosten voor het terugsturen zijn dan wel voor jouw rekening. Laat ons via de mail ook even weten welke producten terug komen, en vermeld daarbij je ordernummer.
Punt 2: Garantie sticker en aangetekend versturen
Let bij het versturen op dat alle producten in de originele seal retour moeten gestuurd worden. Producten zonder ons garantie logo ‘E-NL/E-HL/EMC worden niet in behandeling genomen.
Als je retour onder garantie valt, kun je je pakket direct na het indienen van de RMA in jou dashboard gelijk terugsturen. In alle gevallen ben je zelf verantwoordelijk voor het verpakken van je retour, diefstal of traceringsproblemen. Daarom raden we je aan je product aangetekend en met Track & Trace te versturen.
Samsung Service Pack behouden alleen hun garantie als ze niet gemonteerd zijn. Dat wil zeggen dat wij geen garantie geven op gemonteerde Samsung schermen. Wij raden je daarom aan om de schermen vooraf te testen!
Punt 3: Stappen voor RMA aanvraag
Stap 1:
Als klant in onze online shop kan je een retour initiëren door in te loggen op jou account en naar het gedeelte 'retours' te gaan. Hier selecteer je de specifieke bestelling en het product dat je wilt retourneren. Voordat je het retourproces start, vragen we jou om de reden van de retourzending te kiezen.
Stap 2:
Verzendinstructies: Bij goedkeuring ontvangt je een mail met instructies voor het verzenden van het geretourneerde product. Deze instructies omvatten informatie over het retouradres en de vereiste verpakking. We adviseren je om een goede stevige doos te gebruiken om ervoor te zorgen dat het product tijdens het transport goed wordt beschermd.
Stap 4:
Productontvangst en controle: Zodra het geretourneerde product is ontvangen, controleert onze RMA-team de producten of het voldoet aan de eisen en alle benodigde erin zit. Dit proces wordt doorgaans binnen 3 dagen afgehandeld.
Stap 5:
Terugbetaling, tegoedvoucher of vervanging: Na een succesvolle check wordt jou retourzending afgehandeld volgens je keuze:
- Terugbetaling: Als je ervoor kiest om het bedrag terug te ontvangen, wordt dit binnen 2 dagen teruggestort op de opgegeven IBAN (in je account) of op de RMA formulier.
Het is heel belangrijk dat je goed naloopt of jou IBAN nummer klopt, want wij zijn niet verantwoordelijk voor overboeking naar een verkeerde rekening nummer. - Tegoedbon: wens je een tegoedbon dan is dat de meest simpele manier van terugbetaling. Het bedrag van RMA staat gelijk op je account.
- Vervanging: Indien gewenst, sturen we een vervangend product met je volgende online bestelling zodat de verzendkosten vervallen voor verzender en ontvanger.
Stap 6:
Communicatie en Feedback: Tijdens het hele RMA proces kan je op je dashboard account de proces volgen. Mochten wij specifieke informatie nodig hebben dan kunnen wij jou telefonisch of per mail contacten. Ons mail adres waarvan je een bericht kan verwachten is [email protected], zorg ervoor dat dit mail adres niet in je SPAM box terecht komt.
Uiteraard doen wij ons best om jou aanvraag vlekkeloos door het proces te halen. Elke tevreden klant is voor ons een positieve resultaat. Mocht je toch niet eens zijn met de beoordeling van jou retour dan kan je ons altijd bellen, onze RMA team lost het dan voor je op.